Sidor

tisdag, september 22, 2009

Misslyckad häxkonst

Jag är definitivt häxa! Jag har bara inte riktig superkoll över hur jag "svingar trollspöt". Idag blev det så här:


Jag gick till receptionen för att fråga en sak. Mims dator var låst och hon själv borta. Jag skrev en Post-It lapp ERROR med rött och klistrade på skärmen för att trimma henne lite. Sen gick jag. Här har jag tydligen "kommit åt" någon trollformel för när jag kom förbi receptionen på utsidan efter en stund så öppnade Lina luckan och sa: "Vad betyder Error" Jag trodde hon drev med mig och menade min lapp men hon tittade inte alls på Mims dator. "Vad menas med Error" sa hon igen och jag sa lite försiktigt att det betyder ungefär "felmeddelande". "Ja för jag har det här, det har aldrig hänt förr, jag skulle bara skriva lite i Word." Jag stack in huvudet i luckan och ser på hennes skärm -där är Error. I Word. Jag är ju ungefär lika valhänt med magin som nybörjarungarna i Harry Potter...


            

...finns det någon bra häxkurs?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar