Sidor

söndag, september 20, 2009

En spark i röven

hade jag lust att ge missfostret som dök upp här igår... Han skulle leverera foder till hästarna och kom körande med sin lilla budbil fast det var lördag. Maken känner honom sedan tidigare men jag hade aldrig haft den äran. När han anlände höll vi just på att fotografera en av frieserhingstarna så han ställde sig och glodde och så kom första grodan uthoppande: "Vá e de för nått" Han påstår sig ha fullblodsuppfödning själv, så visst såg han att det var en frieser. "Är den din?" frågade han maken. (Gissa, dumhue) Han gnodde efter oss in i stallet och där ställde han sig att svära alldeles vilt över att han inte fick pengar för sina hästar. Han hade en som "inte haft grimma på sig och han var ett och ett halvt år" Det betyder att hans hästar inte är hanterade och troligen halvvilda. Han fick 15.000:- för den och så garpte han över hur dåligt det var. Han började elda upp sig och osa armsvett. Hans tänder var rätt så malätna också. Jag upplyste honom om att ingen får bra betalt för hästar, eftersom det är lågkonjunktur. Det svarade han inte på -han kanske inte vet vad det är... "Hur länge sen är det du köpte stället?" frågade han maken. Jag hade övergett idioten och stod och målade i min "luda". Jag köpte det -99, sa maken. Här har vi orden "du" och "jag" som fick mig att fullkomligt se rött. Jag rundade hörnet och meddelade att "det var väl vi som köpte om jag minns rätt" (Ska vi vara alldeles skitnoga så var det jag som köpte med mina pengar) Det var då väl självaste fan att man ska stå som ett jävla bihang precis som om jag var livegen utan en spänn och är någon sorts inneboende. Om det inte hade varit för att idioten säljer fodret billigt och levererar det gratis så hade jag lyft ut honom så kvickt att han hade förvånat sig -det har hänt förr här, så det så. Och så står maken och jamsar med, det gör en ju ännu mer förbannad.                            


                                       


                                    


                                      

                                 Gläfs, gläfs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar