Sidor

söndag, november 22, 2009

Dubbel hotbild

Kattrackan hade hotbeteende redan när vi la oss igårkväll. Ingen kan förklara det. Plötsligt blir han svart i blicken och hinner jag inte gripa honom om nacken så kan han anfalla. Mysigt va! Sen blev han sur och hoppade ner. Återkom kl 4.10 i morse. Idel solsken. Spann och pussades.


Fick masa mig upp fruktansvärt tidigt -8.20. Körde till en granne och satte dubbdäck på min bil så nu kommer inte vintern förrän om 10 veckor. (Det är förresten jag som bestämmer när det ska regna. Om jag tvättar bilen så regnar det nästa morgon - det är 100% säkert)


Förberedde middag och tårta till makens syster och svåger som skulle komma idag.


Sen gick jag till "grisens" granodling. (F.d grannen med mytomani som träffade en 40 år yngre "flicka" och gjorde sig av med sin trevliga polska fru) Han tror att det är mina granar, men jag vet att det är hans!!  Jag ska göra en dörrkrans till advent. Därför snodde jag silvergranris!


Gästerna kom och blev tvångsförevisade hästarna. De tog en hel del riktigt bra kort. Makens svåger är skitlätt att reta upp! Han blev svinarg när jag inte ville vaccinera mig mot svininfluensan. (jag är ju så vitsig så man dör!) Jag trimmade honom med att ingen visste ju om man skulle ha en eller två sprutor och att det innehåller kvicksilver och att man kan bli sjuk ändå. Han nästan kvävdes av ilska när jag inte gav med mig. Han satt och tänkte över saken en stund och sen kom han fram till att: "var och en gör ju som den vill" Just det, ja. Smart. Sen skulle han undervisa mig i elementär datakunskap. Det behövdes inte. Jag var redan förbi det stadiet... Och rätt mycket mer. Han är inte så farlig att ha att göra med som det hörs. Bara lite trång och aningslös syn på verkligheten. Han gav i alla fall översvallande beröm åt maten och tårtan!!


Dags att lägga sig. Och kanske gå en rond med Murre?



Den här är total människovän. Gissa vad som händer när hon vaknar och sträcker på frambenen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar