Sidor

fredag, november 13, 2009

Trettonde dagen

Är det otursdag egentligen? Absolut, för vissa alltså, dock inte för mig. Man har på jobbet så smått börjat inse att Estebans kunskaper kanske är så små att det möjligen kan vålla oss problem.  Med "man" menas här alltså cheferna... Tabbarna han åstadkom i onsdags är allvarligare än jag trodde. Dessutom fick han duktigt på pälsen i eftermiddags av en kund. Här var kanske allt inte Estebans fel, men hans bristande kunskaper bidrog i stor utsträckning till bråket som var så högljutt att det hördes på hela avdelningen...


En annan medarbetare blev anfallen av sin egen kamera!! Hon åkte ur programmet hon jobbade för fullt i och jag erbjöd mig koppla in en annan dator som komplement. Så långt gick det bra, men när hon skulle avbilda ett moment blev plötsligt kameran galen och började spotta upp bilder i kartrutorna helt utan styrsel. Bilderna var vita. Det var det jävligaste jag sett. Det var riktigt obehagligt. Den slutade inte förrän jag ryckte ut själva adaptern. Gissa vilken figur som precis lämnat stället? Datateknikern såklart...


Men det gör ingenting. Mycket snart är det lördagen den14:de och allt blir bra igen!


           

Delvis syftande på hur vädret sett ut idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar