Sidor

söndag, november 15, 2009

Måleriskt!

I dag skulle jag göra mycket nyttigt. På eftermiddagen hade ambitionerna krympt ihop till vissa akuta omhändertaganden av hus och hem, Ingen led av det - allraminst jag...   Jag hade tur också, för en granne kom och ville köra ardennern, så jag skickade ut honom och maken med det och så kunde jag istället hinna måla av huset och dessutom rama in konstverket!


Här är den, signerad och allt. I verkligheten mäter den 2 x 2 meter.


Jag har kanske råkat göra den i Gimp när jag tänker efter....


Jag har faktiskt målat lite, förr, innan datorn, maken, hästarna och den allmänna latheten satte in....



Såhär kanske om man ville vara skir och försiktig.



Eller såhär om man inte var fullt så skir. Ett tag hade jag en ungersk herre som lärare i akvarellmålning. Han var ganska färgstark kan man säga. Första gången han slog ut med armarna och skrek "KÖTTFÄRG" hoppade vi högt. Vi lugnade oss igen när vi förstod att det var hudfärg han menade...




                                                                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar