Sidor

torsdag, november 19, 2009

Långt före sin tid

Idag tyckte Smilla att hon hade för lite att göra på jobbet... Jisses, när hände det senast att någon hade det? Vad gör hon då? Hon plockar givetvis fram adventsljusstakarna och -stjärnorna. Men man kan väl få ett anfall. De ska ju fram torsdagen före fredagen före 1:a advent på jobbet och på lördagkvällen före 1:a advent hemma (så man inte hinner köpa lampor om någon inte funkar)




Absolut inte innan. Absolut inte. Och så dråpslaget: En vit  jävla stjärnjävel. Jag hatar vita stjärnor. Det är väl ljus och värme det handlar om och inte att hänga upp en död fisk? Va? Jaha, man kom inte undan heller. Jag tänkte skita i att sätta upp möget förrän om en vecka men Smilla meddelade att hon kom och gjorde det om jag inte hann. Rumpa också. Lika bra att jag fixade det för en adventsstjärna som inte hänger rakt gör mig sjuk i själen. Nu får jag lida i en glädjelös jobbtillvaro ända till trettonhelgen. Och detta är ett mycket viktigt ämne, för det står här: När är det okej att pynta? (metro.se) 




              

Så fin. Gyllene och varm och lyser så mjukt och ombonat och mysigt i vintermörkret.


              

Fy fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar