Sidor

lördag, november 28, 2009

Ljusare!

NU får jag plocka fram alla adventsstjärnor och -ljus och dukar och gardiner. Låg i som en igel flera timmar med att stryka gardiner, putsa fönster och hänga upp allt. Som jag befarade var det en glödlampa i en ljusstake som inte funkade, men det är något annat fel än bara lampan, den lyser liksom med halvljus... De andra är som vanligt. Lite kamouflage, så syns det inte. Halmstjärnan som jag satte in här i sidokolumnen är äldre än jag... Den får inte hanteras av någon annan än mig för bara man tittar lite för hårt på den så fäller den ett strå eller två. Då måste man klistra dit det igen och det är svårt. Den fanns ju med när jag var liten och sådant vill jag bevara. Jul handlar mycket om minnen.


Och så hann jag faktiskt vira ihop en dörrkrans av silvergranriset också. Jag har aldrig gjort någon sådan förut, men den blev väl hyfsad.



Här har vi "strykhjälpen" Gardiner och dukar hänger över soffan för att inte bli skrynkliga igen och då får man genast Hilma på halsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar