Sidor

fredag, november 27, 2009

Slut efter 22 år

En stor sorg har drabbat mig... Efter att varje natt i 22 år ha funnits vid mitt huvud har min klockradio flyttat till elektronikens himmel. Den var liten och rosa och såg tam ut, men den har skött sin funktion och aldrig svikit. Jag fick givetvis köpa en ny. Det går ju med andra väckningsmetoder också, men det är så trevligt att vakna av t.ex Murres "mjrrr" och kunna konstatera att klockan är 5.40 så det inte är lönt att somna om. (och helst skulle man vilja greppa kisse och "rysta" honom)


Fick förresten mejl från Rosa där man kunde läsa att Estebans BMW "gått sönder" så han fick åka buss minsann och missade därmed en kund. Jag har kört bil till jobbet i olika perioder under tretton år och det har hänt en morgon att bilen inte startat. Observera att jag inte hade råd med några beemvear (!) när jag var ung... 


Jaha, nu kan jag skita i Esteban för nu är det fredagkväll igen. Och nästan första advent... Var tog den hösten vägen?


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar