Sidor

tisdag, november 03, 2009

Katten också

Vaknade till i natt, tyckte att jag frös, drog till mig täcket med ett ryck och vaknade sen på riktigt när katten Murre gjorde liksom en volt och åkte i golvet med ett jävla brak. Han sov på utsidan och när jag ryckte till mig täcket for han runt och hamnade utanför sängen. Jag tände lampan och där satt stackaren på golvet och blinkade... Sen blev allting väldigt oroligt. Murre kunde tänka sig att förlåta mig om han fick mjukmat. Det fick han inte. Han jamade och gol så till slut stängde jag honom ute från sovrummet. Och satte i öronproppar... 5.30 hade maken -som sovit genom hela detta drama- råkat ut för honom och fixat utsläpp. Kl 6.00 kom han in igen och meddelade att han f-r-ö-s och skulle ringa djurskyddet under dagen. Jag torkade honom med handduk och gav honom mat. Sen kröp han upp i sin fåtölj och värmde sig. Nu är det läggdags igen. Stackars Murre -han sover hos mig för att jag brukar inte röra mig alls på natten. Inte ens det kan han lita på längre...


             

...man passar sig för att åsamka Murre obehag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar