Sidor

måndag, november 23, 2009

Solo

Maken har visst resurser som jag inte visste att han hade. Se där, vi har ändå varit gifta i 13 år...


Någon tyckte att maken skulle sjunga solo (med kör förvisso) i kyrkan som hade temat "minns du sången" i dag. Eftersom jag trots allt inte är alldeles hedning (!) tycker jag den formen av kyrklig musik ofta är riktigt bra. Inte besöker jag kyrkan så ofta, men det här kunde jag ju bara inte missa. Maken var något nervös...


De sjöng gamla läsarsånger, sådana som till och med jag kan... Så var det makens tur. Han sjöng "Han ger mera nåd när min börda blir större..." Och han gjorde det BRA! Väldigt bra till och med! Häxan blev riktigt stolt. Maken har en stark röst som bär riktigt fint. Succè. 


När vi kom hem regnade det fast min bil inte är tvättad. Totalgrått och regn... Murre ville ut och sen ville han in och sen ville han anmäla oss till djurskyddet för att han var blöt. Han fick ligga i min säng och så läste vi och då kanske han la ner anmälan sa han.


Makens sång är lite tam på You tube, så det får bli denna - är det tema så är det. Glöm aldrig denna video här bland alla häxerier och ironier!!                                                                                   


 


Riktigt så´n röst har kanske inte maken, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar