Sidor

torsdag, november 19, 2009

(H)jul idag igen

...och förresten är den vita fönsterstjärnan lite skabbig i spetsarna också - hur ska jag kunna jobba i skenet av detta missfoster ända till början av januari?


Det blev en del (h)jul idag också. Fast i en helt annan dimension. Kl 9.20 kommer Nisses hjullastare (med chaufför givetvis...) och ska lägga ut skärv i hingstarnas hage så de och vi inte riskerar att drunkna vid in- och utsläpp. Det är en rätt rejäl maskin:



Maken passade på att köra till frisören(!) och kvar blev jag i strilande vinterregn. Vi drog upp en del stängselstolpar så monstret kunde ta sig fram. Själva stenhögen levererades med lastbil igår. Jaha. Gubben som körde är ju skicklig så han jobbade med centimetrar tillgodo... När han körde så långt ut i geggan att hjulen började spinna sa jag att det är bra så, jag jämnar resten för hand. Sen tryckte han tillbaka stängselstolparna i marken där jag höll dem. Det är en spännande tillvaro under skopan kan jag meddela! Sen körde han och jag räfsade sten i regnet. Tänk om jag kunde köra lastare och sån´t. Det skulle jag gärna vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar