Sidor

tisdag, november 10, 2009

Mattligt anfall

Jag skrev fel på rubriken. Det blir den bara bättre av. Det var ju matte dvs. jag som blev anfallen... Såhär var det: Sov fredligt i min säng. Vaknar microsekunden innan Murre lutar sig fram och biter mig i handleden. Jävla gangster. Han har gjort så ett par gånger nu och kommit undan med det. Men nu steg jag upp, vek en tidning och lappade till honom på ryggen. Plus utvisning från sovrummet. Rosa tyckte jag skulle pröva blomsprutan och det ska jag. Hennes katt har gjort likadant - undrar om de ringt till varandra och tipsat?


Mårtensafton ikväll. I år slipper jag tack och lov att steka gås. Vi har alltid fått en gås av ett par bekanta som föder upp själva. Det är minsann en värdefull present om man ser till kilopriset. Men jag hatar att göra vid den och steka den. Tre fyra timmars jobb och passning och dessutom gillar jag köttet "sådär" Maken tycker om gås! Men i år var visst uppfödningen mindre så allt löser sig själv!!



  Man tar en så´n här. Arbetar med den ett tag och

så....



 ...resulterar det i sådant här efter en massa möda. Fast här tycker jag att det skulle funnits kokt potatis och svart vinbärsgelé och så brun sås förstås och i bakgrunden en rejäl tallrik äpplekaka med vaniljsås!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar