Sidor

onsdag, november 25, 2009

ZZZZZZZZZnark

Gav Esteban en gliring kl. 8.02. Hann precis ångra mig (börjar bli blöt, eller?) när Tålig gav honom en ännu värre... Somnade sen in vid 8.15. Vaknade kl 10 och fick kaffe med fralla. Somnade igen efter det. Var vaken mellan 12 och 13 och åt lunch. Hörde på seriöst i ca en timme. Esteban SMS:ade under tiden. Fick kaffe igen 14.30 med den äckligaste kakjävel jag ätit på länge. Mim och jag satt och åbäkade oss och undrade om vi skulle klina * fast dem under halmbocken eller kanske under bordet. Men vi kom fram till att det var enklast att bara lämna dem på fatet. Var halvvaken sista timmen för det gick inte att sova i det oväsendet.


* klina=skånska för "klistra fast" det kliner=det är segt och klibbigt


Förklaring: Jag har varit med länge. Jag vet att nya chefer har visioner och det är ju bra, bara de är realistiska. Jag har varit med om alla de där nya reglerna som ändå inte följs efter ett tag. Jag har hört alla nya fantastiska grepp som bara rör till det. Jag orkar inte engagera mig i teamwork när vi inte har anställda nog att ens sköta det elementära. Jag blir vidare lika förvånad varje gång över att de som har mest betalt verkar veta minst eftersom de ställer helt korkade frågor om helt  elementära saker.


Jag vill vara ifred och göra ett bra jobb med likasinnade. Duger det?


Och nu över till något helt HELT annat: Kolla på Blocket. Där kan man beställa den här till julafton:


         

Fy fan. Ungarna kan ju bli psykotiska. Jag har inga ungar men så mycket begriper jag. Han kan nog skrämma vettet ur djur och gamlingar också. Jag tror jag ska ringa in honom till smilfinken (han som följer sin ryska fru in på mammografin) Vore inte detta en fin gest av mig?

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar