Sidor

torsdag, november 12, 2009

En perf - eller två...

I natt fick jag vara ifred för huliganen. Tacknämligt! Jag var beväpnad med blomspruta, så han kände det på sig kanske?


Trodde någon att vi gick säkra för den här? Nope!




Han har inte våldfört sig på kylskåpsinnehållet sedan häxan vänligt sa till honom att låta bli... Han kommer någorlunda i tid sedan chefen upplyste honom om hur dags vi börjar på morgonen. Det flyter som man säger. (Med hjälp av en rejäl simdyna, men dock) Men så brakar det loss: Esteban står i Tåligs dörr och säger: "Hääääh" Observera noga att jag inte driver med hans språkkunskaper för han talar absolut inte dålig svenska längre. Tålig hissade upp ögonbrynen i hårfästet, glodde på mig  över glasögonen och sa "va?" E fortsätter: "Patrik har fixat Marty idag finns det inte plats" Tålig försöker förstå - kan inte. E provar igen: "Marty. Idag sönder. Finns inte plats" Häxan börjar ana varåt det lutar. Han är hårdhänt rackaren och har troligen sabbat en skör konstruktion igen. "Vem är Marty?" frågade Tålig. Häxan tipsar att det är nog något Patrik har byggt i mars (månad) som nu "gått sönder" med lite hjälp...Tålig försvinner och är borta en god stund. Han kommer tillbaka och får vara ifred i exakt 30 minuter och så är det fantamig dags igen: "Hääääähhhhsuck" Tålig blir alldeles stel i ryggen och går iväg. Han kommer tillbaka och rycker åt sig sina instrument och luppar, flinar mot mig och säger: "då fixar vi dagens andra perf" försvinner och jobbar kvar när jag går hem. Perf. betyder ju då tyvärr att det är perforerat material och en jävla tabbe fritt översatt... Eller två blev det ju.


Nu över till något helt annat: Hörde denna låten med EMD när jag körde hem:


Sött! Vackert, visst. Bra stämsång, absolut. Men något saknas


Så ska det va´. Inga spolingar här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar