Sidor

tisdag, november 24, 2009

Hoppressat

Varför samlas precis alla händelser till en och samma dag? Vem har inte råkat ut för att man blir bjuden till en bra fest, tackar ja och blir bjuden till ännu en på samma dag och gärna då en som man antar blir ännu roligare, men nu hade man ju redan tackat ja till den första. Imorgon är en dag då allt skulle kunna hända. Vi har för det första s.k planeringsdag på jobbet. Den har vi på en konferensanläggning så vi får ju kaffe och lunch och kaffe och kaffe och kakor och frukt och vatten och kanske en och annan hård karamell... (Mitt förra jobb var på samma sak i Köpenhamn för många år sedan och där var det bara en liten skvätt kaffe men stora danska wienerbröd och massa Coca Cola och apelsinläsk och Gammeldansk.... Vi kombinerade ihop apelsinläsken med Gammeldansken på kvällen och det blev ju bra! Och andra kombinationer...) Men nu blev det visst urspårning. Vidare tyckte vårdcentralen att jag skulle behöva vaccineras mellan kl 16 och 17.30 men det vill jag inte. Det är årsmöte för facket kl 18 med god mat och uppträdande av Jack Wreesvijk. Det är även jubiléumsfest för anställada 25 år inom koncernen (och det har jag varit) Stryk det som ej önskas...Allt detta en vanlig onsdag. Nä, jag bryr mig inte om några kvällsaktiviteter. Till den där jubiléumsfesten är det 9.5 mil enkel resa. Med bil och inget annat. Never i höstmörkret. Och så skulle de sparat in vinet. Nä minsann. Speciellt inte eftersom jag sen ska på kurs i två dagar i Malmö (med kaffe och lunch och kaffe och kaffe och kakor och frukt -jag är inte förtjust i frukt ens.) Men mat tycker jag om. Det gäller att göda upp sig.


  

Nä tack. Gör vin på skiten istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar