Sidor

söndag, november 15, 2009

En f(l)opp!

Fick mejl från en kollega. Den hysteriska kamerans beteende från igår kallas spontanexponering (tjusigt värre) minsann. Enligt arbetsgivaren beror det på foppatofflor/mobiltelefoner/trasig utrustning. Välj själva. Skitsnack anser jag. Undrar varför foppatofflorna kan åstadkomma så mycket oreda? De beskylls för att vara miljöfarliga, orsaka fotsvamp, vara fula, orsaka fel ryggställning, alstra statisk elektricitet och nu tydligen störa vårt bildprogram. Vem vet om de jävlarna inte muterar snart - tofflorna alltså. Undrar vad de gör då? Anfaller mänskligheten? Dödar oss med elektricitet? Eller kanske dödar oss med fotsvamp fast det lär väl gå ganska sakta.... De bryts inte ner i naturen utan kommer att ligga där i tusen år och vad tror de som gör utgrävningar då om oss egentligen? Själv äger jag ett enda par och de är varken bättre eller sämre än andra inneskor. När jag köpte dem på Sjöbo marknad tänkte jag först ta ett par svarta med hotrodflammor, men ångrade mig och valde ett par strimmiga i rosa och ljusblått istället. Sockersött alltså! På mig... Hur jag egentligen kom in på tofflor vet jag inte. Bäst jag går och lägger mig. Och läser hiskeliga böcker!  Om pest!


   

De här då. Med päls i. Ska de vara varma? Varför är det då hål i? Att ha ute? Anä, antingen blir pälsen blöt eller dammig. Jag kan inte räkna ut detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar