Sidor

måndag, november 30, 2009

Ny sänggranne

I natt sov jag lite oroligt.... Jag vaknade då och då för att kolla vad min nya sänggranne (!!) hade för sig. Det kan jag tala om. Den visade tiden nämligen, eftersom det är min nya klockradio som för första gången skulle väcka mig i morse. Jag litar inte på nykomlingar. Man vet aldrig vad de kan få för sig. Men den här verkar ju vara en trevlig sort, för strax före kl 6.00 satte radion igång!! I natt kan jag nog vara tryggare.




På jobbet har vi hantverkare som bygger om receptionen. Det blir nog bra, men just nu samsas två "burfåglar" i ett litet, litet rum belamrat med datorer, betalterminal, skrivare, fax två skrivbord, flera skåp och annat skit. Babsen (betalkorten) krånglade och hackade för att helt bryta ihop vid elvatiden. Mim återfinnes med rumpan i vädret under ett av skrivborden för att försöka hitta ett vanligt hederligt telefonjack som fungerar. Jag kommer förbi i korridoren och grips genast av en oemotståndlig lust att "ge henne en fot i röven" Hon måste ha uppfattat mina tankar för djupt därinne under skrivbordet morrar hon: "Gör det inte, för nu är jag förbannad på riktigt" Plötsligt kom en av byggarna förbi och glodde som ett fåralår och sa: "Fungerar den inte? Det kanske var den kontakten vi trampade sönder i morse" Hade inte Mim varit en någorlunda uppfostrad kvinna i sina bästa år så hade hon dödat honom på fläcken!!


Själv lät jag en av teknikerna veta hur otrevlig jag kan bli om de missar en leverans... Han mopsade sig först den fan, när jag undrade vad han gjort de tio dagar han haft på sig att färdigställa. Till slut sa han att de ändrat tiderna på posten igår så han hann inte få iväg paketet. Nädå, jag vet vad det beror på.... det stavas p-e-r-i-o-d-a-r-e. Sån´t tål jag inte, kan inte se några som helst ursäkter för att skylla ifrån sig i det fallet. Det är såklart inte första gången det händer. Men hittills har han fått prata med förstående och rara människor som visst velat ändra en väntande kund och varit så överslätande inför hans svåra situation. I det facket hittade han inte mig... 


Titta här: Jag blir nästan lite sjuk i magen - fattar inte  hur han bara kan: www.metanamorph.com/displayimage-album,4,pos,0,3D%20Pavement%20Art-Ice%20Age-The%20Crevasse.html


Kolla You Tube filmen om hur han målar Ice Age. Men alltså...



Den här har jag gjort och den är nästan lika bra!


Jag som aldrig ljuger... fy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar