Sidor

fredag, juli 17, 2009

Bästa kvällen

Det måste ju bara vara bästa kvällen på hela året när man kör hem från jobbet och nu HAR SEMESTER!! Fem veckor! Vi körde till en restaurang med stora biffar på menyn och firade.


Jag har inte ens utövat några häxkonster av ren glädje över kommande ledighet. Jo, förresten. En liten. I morse. Han skulle ha det... men den var liten. Vi skiter i det. I morgon eller i dag blir det visst (för biffen bedövade mig så jag somnade i tv-fåtöljen) är det Sjöbo marknad. Där är de VERKLIGA freaksen i farten. Ännu värre än på Hörby marknad.


På tal om semester: Hur kan det vara att när man jobbar går man och lägger sig och somnar 23.00, förväntas stiga upp kl 6.00 -alltså efter sju timmar- men är nära döden vid denna tidpunkt medan man under semestern somnar ca 01.30 och vaknar av sig själv kl 8.30 helt piggelin? Jag jobbar min själ hemma också, så det borde inte bero bara på att man blir utvilad.





Jag åt upp honom...


En liten bit i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar