Sidor

tisdag, juli 28, 2009

Värmebehandling. Och hopp

Kl. 03.30 vaknar jag av värme. Jag ligger dessutom fast. Vad händer här egentligen? Katten Murre har lagt sig raklång mycket tätt intill mig och det är därför jag knappt kan andas. Han är en ganska trulig kattherre i vanliga fall så inte vet jag varför han är så närgången just nu. Jag trasslar ut oss och somnar. Kl. 04.15: "Mju" Jaha, nu är det dags. "Klappa mig" Jag klappar och Murre spinner. Somnar. Kl. 04.40: Vaknar av att det väser på golvet. Vad i allsindar är det? Lutar mig ut från sängen och i gryningsljuset ser jag Murre (obs 12 år gammal) liksom gå armgång på mattan liggande på sidan. Det är släpljuden som väser. Ibland rullar han från sida till sida. Jag tittar på fenomenet en stund. Det ser kul ut när han "går". Somnar. Får faktiskt vara ifred till kl. 8.30. Det var ju välsignat...



Så här ungefär: Han rullade sig likadant omväxlande med armgång.


VM i simning pågår. Makens kunskap om och intresse av denna sport inskränker sig till att de håller till i en bassäng. Trots det satt han och tittade på tävlingarna på tv en stund före nyheterna. Rätt som det är säger han mycket förvånat: "Vad är det för simsätt? De hoppar i vattnet" Gissa vad de gjorde?




svtplay.se/v/1635202/simning/sjostroms_varldsrekordlopp_pa_100_meter_fjaril


Ja, kanske att de "hoppar". Det var ju en ny syn på det hela...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar