Sidor

fredag, juli 03, 2009

Bonde söker bråk

Var ute med en kompis. Träffade en stroppig fan. Han hälsade inte på mig. Han klagade på vädret. "Hur mycket regn fick du?" sa han till henne. (Du? Jag då, din gris) "Det regnade i mitt hö" sa han och tittade överlägset längs näsan ner på mig. "Har du inte pressat än?" sa jag tämligen spydigt. (Vi har haft torrt och varmt i 10 dagar) Stroppen blev nu lite osäker på vad  jag visste om jordbruk egentligen, men han tog sats igen: "Det kan jag väl inte göra, det var ju inte längesen jag högg" sa han snutigt. (Jävla gubbas, vänta du) "Har du inte hunnit hugga på hela den här tiden," sa jag "det var inte bra. Vi har ju haft värme i nästan två veckor. Alla bönder hemma har pressat prima hö, klappat och klart, bara att hämta. Nu har du fått höet tvättat och så blir det gult och bara skit." (Inte riktigt sant, men jag bredde på bra för att trimma honom )"Vem ska äta ditt hö?" frågade nu min kompis försiktigt. "Fåren" sa stroppen och inte ens häxan hade hjärta att säga "då gör det ju inget" för han såg nästan tillintetgjord ut i sorg över sitt fördärvade hö...






Får får får? Nä, får får lamm


Och stroppar får på tafsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar