Sidor

torsdag, juli 02, 2009

Finns de på riktigt?

Nu har de skånska marknaderna börjat. Hörby marknad ikväll. Maken hatar marknader och kan på sin höjd övertalas att gå där en timme eller så. (om man börjar övertalningen i januari vill säga) Då går jag själv då. "Vá ska du där" frågar maken, "det är ju samma skit överallt." Han fattar inte att man måste föundras över folklivet. Var bor alla egendomliga människor som syns på marknader? Var? De finns ju inte resten av året. De måste ju köpa mat åtminstone. Nä -syns aldrig i några affärer. Med "egendomliga" menas här verkliga freaks som lätt hade kunnat ta betalt för att visa upp sig. Jag fattar det inte.


Jag måste dit imorgon igen och titta mer!





Jag svär på att jag mötte honom också ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar