Sidor

söndag, juli 19, 2009

Häxeri på riktigt?

Man undrar ju. Kan en gullig själ som jag nedkalla kanske inte direkta förbannelser över misshagliga människor, men åtminstone medverka till att de får sig en "mella"? Redan när jag gick i låg- och mellanstadiet upptäckte jag att mina fiender rätt ofta fick glasögon(!) Det funkade långt ifrån alltid, men hyfsat.


Numera har jag lite saker för mig ibland, men jag får kanske sluta med det, för jag tycker det ger resultat... Nä, det kan väl bara inte vara sant?


Låt mej se här: En blir svårt (inbillnings?)sjuk och kan/vill inte jobba mer. En annan är kaxig och dum men blir skadad i en singelolycka och får sämre jobb. En tredje slutar jobba "på grund av vissa omständigheter". Den fjärde drabbas av inbrott, dålig ekonomi och stress. Den femte får lämna hus och hem. För den sjätte blir det problem i familjen och kronisk värk. Den sjunde blev sjuk och dog. Och en till dog -han la sig i mitt liv...


Säkert kan jag komma på några till. Synd bara att jag inte kan ordna evig lycka åt några som skulle behöva det.


Det finns väl inga häxor, va?




...men tänk om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar