Sidor

måndag, juli 27, 2009

Viss procents avdrag

Övertalade maken att äta söndagmiddag på restaurang! Här finns en i närheten, nyrenoverad och fin. Tydligen kostade renoveringen så mycket att kvalitéten på maten och framförallt drickan sjönk... Starköl i glas. Nja, jag blev misstänksam. Det var inte starköl, men hur bevisar jag det? Ska alltid ta flaska så man ser märke och klass. Skit också.



Någon "Leffe brun" var det fantamig inte. Inte någon    -blond eller -ruby heller. Det var troligen Spendrups 2.8% eller något annat meningslöst. Nu ska jag ju behöva tänka ut någon hämnd för det här. Jag som hade för mig att bli snäll... Eventuellt...




Vid bordet bredvid satt en dansk familj. De åt "det vanliga" och flickebarnet på ca två år fick köttbullar och potatis. Hon var solig och glad men inte precis så intresserad av att äta. Hennes pappa fick de flesta köttbullarna. När de var färdiga och gick ut hittade tösen en tappad, väl uttrampad pommes frites på golvet. Hon böjde sig ner, grep den, stoppade den blixtsnabbt i munnen och  åt upp den.  


Jag tittade på mamman och sa lite för mig själv: "Oh fy"  Hon tittade tillbaka, såg lätt äcklad ut men skrattade och ledde ut "den hungriga" Ja, det var ju inte mer att göra. Sött! Örk!


      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar