Sidor

fredag, juli 24, 2009

Världens vackraste trädgård

På våren tittar man i frökataloger och då utlovas de underbaraste blomsterblandningar! Här visas det fantastiska resultatet av "Fjärilsblandning":



Syns ingenting? Nej, just det. Syns nå´n fjäril? Icke. Tjocka, fina rader med blommor? Knappast. Vari ligger problemet?





Jag har en känsla av att ett problem syns här...  Murres snitsiga små framfötter har nog ändrat en del i utsådden...





Efter fyra timmars väntan (nåja -nästan) kom det en fjäril. En kålfjäril. Inget under av prakt, precis...





Här kom en fjäril till. Nej, här kom en Terv. Troligen ännu en orsak till den ynkliga växtligheten i rabatten... Exemplaret är en skicklig grävare!


Tänk om det beror på mig? Att det växer så jädra dåligt menar jag...





Det tror jag emellertid inte! Kolla min "monsterrabatt" där inget ogräs orkar växa. Den skojar man inte med!





Fin va! Klematis, Malva och stockrosor. Här förslår inga katt- eller hundfötter! Jag struntar i den magra fjärilsblandningen och gläder mig åt detta istället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar