Sidor

torsdag, juli 09, 2009

Plastiskt

Varje kväll sedan ett par månader tillbaka visas ett program om två läkare som gör magsäcksreduktioner på extremt feta människor. Det är samma story hela tiden: Först blir det svårigheter, men sen lyckas operationen och patienterna börjar rasa i vikt. Sen kommer det en annan patient som opererats för ett par år sedan och nu har han eller hon en massa överskottsskinn som kirurgerna tar bort i stora sjok och kastar i en spann och väger det. Fem eller nio kilo brukar det bli. Den opererade har ett sår som går runt hela kroppen och jag fattar inte hur det hela kan läka ihop. "Efterbilderna" är givetvis fantastiska och alla är jättesnygga igen. På en kvinna sög de ut fett från magen och satte in på rumpan. De påstod på fullt allvar att det skulle "läka fast" där. "Det vore någonting för dig" sa min rare make. Han är väldigt intresserad av den här serien och ska absolut titta varje kväll. Jag kan inte hjälpa att jag är rövlös. Kanske ska göra om ordspråket? Bättre rövlös än rådlös alltså.


Kolla före/efter bilderna. Näää, det tror jag inte riktigt på...


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar