Sidor

söndag, december 20, 2009

4:e advent - redan händelserik

Jag tyckte precis jag satt och skrev "1:e advent"....


                      

Vaknade kl 8.45. Konsaterade att Murre låg vid fötterna och inte hade rört sig... Han brukar ju vara uppe och tjoa långt tidigare. Jag satte mig upp och la handen på honom. Han var kall. Skakade lite på honom men han rörde sig inte. Då blev jag jätterädd och tänkte att han dött i sömnen (12 år drygt, så det kan visst hända) Skakade honom rejält och nu minsann vaknade han och undrade vad sjutton jag höll på med. Sen satte han sig bredvid och pussade mig. Och hoppade ner och ville ha frukost. Maken ville inte alls stiga upp. Jag påminde honom om att sju hungriga hästar håller på att välta stallet därute. Maken sa "de kan lida" och ville somna igen. (Det var väl det värsta jag har hört) Jag steg i alla fall upp. Massor av snö, mer kommer det. Vi måste hugga gran idag. (Nu kom maken in och säger att vi ska köpa plastgran istället) Hilma var hyfsat vaken. Voven sov som en gris i sin balja. Jag öppnade in till kontoret och så gick larmet igång för det hade jag glömt slå av p.g.a Murres "död". Rusade ut i farstun och knappade av det. Satte mig vid telefonen. Securitas ringer. Förklarar mig, koden ska han ha, tack för att ni ringde. Reser mig, klappar Murre, får näsblod så det droppar på köksgolvet, går försiktigt in i badrummet, tvättar och stoppar en rejäl bomullstuss i näsan. Maken syns inte än så jag travar upp för trappan för att köra upp honom ur sängen. Han står på golvet åtminstone och säger "har du näsblod?" Klyftigt! Undrar vad jag mer ska råka ut för idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar