Sidor

tisdag, december 15, 2009

Julkortskrafttag

Då var alla sjuttio julkorten skrivna... Det är makens kunder som får de flesta såklart. Han har de mest enastående listor där han bockar av och ritar i och har sig. De är vikta, halvtrasiga och/eller kaffefläckade. Numera är det egentligen ingen sport med Hitta och alla möjliga internettjänster, men förr, jisses vilket kaos. Och då hade han lika många kunder till att hålla reda på. Nu har han bara de bästa kvar. Det vill säga de som bjuder på varm lunch alternativt smörgås med dyra pålägg alternativt kaffe med hembakade kakor... Han lämnade köksbordet kl 22.00 och då hade jag bara att skriva i mitt namn på ca fyrtio kort, leta upp adresser på ca tjugo, klistra ihop alla kuvert och klistra frimärke också på alla. Sen höll han sig borta en dryg halvtimme. När han dök upp igen säger han "har du gjort klart alla, du är snabb i fingrarna." Jag tror han stod i trädgården och kollade i fönstret om jag var färdig så han kunde komma in... Tur det är en bra make i andra fall.



Kolla här: (ha ljud på!) Det är ganska likt sanningen här hemma, men två skillnader finns. 1) det är inte lika skabbigt i mitt sovrum. 2) Murre är svart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar