Sidor

torsdag, december 31, 2009

Sista vardagen

Det lönar sig att jämra sig... "Guds straffdom" kan ha mildrats betydligt tack vare en van hundmänniskas tips!! Jag har redan börjat leta så jag kan köpa en Furminator. (Vilket namn...!)


Den som "furen", alltså pälsen, sitter på har börjat fnatta sig och lägga tussar här och var.


Nedanför mig på golvet ligger just nu katten Hilma. Hon snarkar högt och ena framfoten pekar uppåt. Andra foten har hon stoppat under kinden. Kan hon ha fått tag i starköl??


Försökte vara ute idag, men östanvinden var så iskall att det var definitivt inget nöje. Hästarna tyckte inte heller att det var något vidare och de har ändå täcke på sig. Två av dem är några frusna stackare som helst skulle vilja vara inne hela dagarna.


På kvällen skulle maken och jag plocka ut tolv bilder att göra en fotoalmanacka av. Maken ville ha en egen i år med bara hästbilder, för jag har så konstiga idéer om katter och hundar och annat trams, tycker han. Alla bilderna blev i stort sett lika, för det var med mycket få undantag (ett) de svarta frieserhingstarna och den likaledes svarta ardennern... Mycket omväxlande och trevligt! Jag väljer en annan:


               

Katthjälpens almanacka!   http://www.katthjalpen.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar