Sidor

torsdag, december 10, 2009

Julklapparna klara

Körde till det stora köpcentrat i staden. Parkeringen ganska full men inte riktigt förjävlig. Det gick lite trögt att hitta det jag skulle, men till slut var jag nöjd. Det jag skulle ha till mig själv fanns ju förstås inte. Slut antagligen. Jaha, det får ju gå ändå, men jag blev lite besviken...


Tittade på nobelfesten (pågår fortfarande) på kvällen. Är det sant att ingen får resa sig under de fyra timmarna middagen varar? Det är ju hemskt. All champagne, vatten och vin de dricker borde ju föranleda en del toabesök. Där finns ju många gamla gubbar och kärringar och en del barn också förresten. Hur går det för dem? Varför blir man så fruktansvärt pinkenödig när man inte "får" gå på toa? Jag kan sluta bry mig om nobelfesten för jag hamnar aldrig där. Men faktiskt känner jag dem som levererade köttet till förra årets nobelmiddag!


Två veckor till julafton - fatta det den som kan.



Det här är ett ganska vackert julfönster om jag får säga det själv! Passa på att se på Azaléan. Den kommer inte att bli gammal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar