Sidor

tisdag, december 01, 2009

Fullmåne

Tidigt i morse lyste fullmånen. Den såg nästan kuslig ut eftersom den stod strax över horisonten i väster. Alltså blev den jättestor och var dessutom brandgul. Jag höll på att hamna i diket eller i elstängslen eller i olika trädgårdar för jag körde och fotograferade på samma gång... Mobilkameran redde inte ut ljusförhållandena riktigt, men i alla fall. Kolla den täta trafiken...


   

Nä, där är förstås ingen trafik. Det är ju en byväg i Skåne i december kl 7.10 på morgonen. Läser just nu en bok om vampyrer och i dikena här kanske det finns både det ena och det andra...


Det var hyfsat normalt på jobbet idag! Tills Esteban skulle värma sin mat i micron vill säga... När han öppnade luckan och tog ut lunchlådan spreds en os av as eller något svavelgasliknande fasansfullt. Vi tittade på varandra och Lina som satt närmast honom försökte kolla i lådan vad det var för något jävulskt han tänkte äta. Hon kunde inte se riktigt, men ögonen rullade runt i skallen på henne, för hon kunde inte tänka klart längre. Jag började på fullt allvar må fysiskt illa så jag reste mig och diskade mina grejer. Rosa blev liksom slät i ansiktet och gick också ut. Sen ringlade sig stanken ut i korridoren och in på Rosas rum så hon fick spraya med något avdödande. (Jag tror hon offrade lite parfym?)    

Det tog en stund innan vi hämtade oss...




Det kan ha varit en sådan här i stället som sprang genom fikarummet, men nä...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar