Sidor

söndag, december 13, 2009

Så sant

Ge psykologerna förtur till psykiatrin (metro.se) 


Detta har jag vetat länge. År det nå´t jag verkligen hatar, hatar alltså, så är det psykologer. Sitter och stirrar på en med vemodig min. Snurrar håret mellan fingrarna. Lägger huvudet på sned. En grät lite... En reste sig i vrede och gick ut. Deras barn är de oroligaste och otryggaste man kan råka ut för. Känner jag många psykologer? Vi har tvingats genomlida dem genom jobbet under årens lopp. "Före var det dåligt. Efter blev det riktigt illa" sa man om en som härjade på 80-talet. Vi skulle lägga röda lappar i en skål om vi var arga och så skulle man se om det fanns många sådana efter ett tag. På fullt allvar alltså. Psykologutbildad? Präktigt sjuk i huvudet enligt mig. Folk kan ju dompteras till vad som helst. Utom vissa. Häxor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar