Sidor

fredag, december 18, 2009

Fjället föll från ögat

Väldigt vacker och snöig morgon Ganska höga drivor hade blåst upp på gården. Murre hoppade i snön och bara ögon och öron stack upp. Väldigt effektfullt med svarta kattöron i vit snö. Inte riktigt så höga drivor hade blåst upp vid garaget, men Golfen krävde en del spårning av mig innan den gick med på att rulla upp på vägen. Sen gav vi oss av:





Här "fyker" det. Halva vägbanan är en driva. Det blåser och snöar i sidled. Underbart!! (Så länge man inte möter någon alltså...)


Kunderna ringde återbud på löpande band. En av säljarna blev av med alla utom tre. Hon gick omkring och sa "jag har tråkigt" och flinade upp sig. Jag satt och scannade och pseudojobbade lite emellanåt, det finns ju mycket annat kul man kan ha för sig. Men så hände det plötsligt:





Chefen ringer. "Lammet" tar samtalet, kommer tillbaks till receptionen och meddelar Mim och mig att "Esteban får inte träffa kunder eller konstruera mer. Vi ska tömma hans planerare på måndag. Huvudkontoret ska granska hans arbete och han ska till företagshälsan, för han har stora personliga problem" Vidare hade chefen avslutat med: "Han skulle aldrig blivit anställd"


Och vad var det jag sa? Vadvardetjagsa? Vavavavava??? Redan i slutet av september skrev jag om katastroferna nästan varenda dag. Undrar om vi blir av med honom? Det finns nog någon regel som gör att vi måste behålla och omhulda honom


                                                          

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar