Sidor

tisdag, december 29, 2009

Huliganfasoner

Såg TV igårkväll till ca 00.30. Murre jamade vid dörren och ville ut. Aldrig i livet på natten. Jo, det skulle han visst. Glöm det sa jag och då kom lille misse springande efter mig med vevande framtassar och ville bita mig i benen.... Han är väldigt mysig min katt - och han leker inte utan han är förbannad på riktigt. Vid källardörren stod sprayflaskan med vatten som jag har när jag stryker. Lille Murre fick kvickt en dusch och kom av sig alldeles. Han sprang uppför trappan men han var sur förstås och ville inte ligga i min säng.


I morse fick jag släpa mig upp 9.15 för jag skulle klippa mig på fm. Jag la ut höet till hästarna och maken släppte ut dem innan han körde hemifrån. Klippning tog en dryg timme. Sen handlade jag mat och på hemvägen var jag inom i en affär som har i princip allt. Man vet inte ens om att man behöver det! (Fruktansvärt mycket julsaker, konstnärsmaterial, leksaker, garn, precis allt till scrapbooking, verktyg, godis, handdukar, trädgårdsmöbler, en del kläder, smink, schampo osv.) Jag kom ut med garn till en halsduk -anspråkslöst, men vilket garn!! och lite plock till scrapbooking. Jag har väl inte stickat på 15 år men det sitter i fingrarna så jag kan nog åstadkomma en halsduk...


Hemma igen var jag tvungen att äta nytt bröd... och sen blev jag trött och eftersom man förbränner när man sover så verkade det som en bra idé!! Och NU var det en som var kelen minsann: Murre visste inte till sig av förtjusning över att få ligga i sängen. Han spann och skulle pussas och ligga nära och resa sig och pussas igen. Kajsa älskar Murre!                          


                            


                                 


Och Murre mig. Innerst inne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar