Sidor

torsdag, december 03, 2009

Turkish delight

Man tror ju bara inte det är sant! Firman åker på en kursvecka i Side i Turkiet i maj!!! Nämen man dör ju... Måste man vara med på kurserna så mycket? Jag har annat att göra... Ja, jisses. Och om man måste äta så blir det så´na här:


                      

Turkish delight. Rose & lemon. I massor av florsocker i silkepapper!! Jag ska sätta i mig sådana tills jag får sockerchock. Och köpa hem förråd för ett halvår minst. Maken kan inte med slisket, så de kommer att vara helt trygga.


Så, nu har vi gått igenom det.


Allting förflöt helt normalt på jobbet tills klockan blev 16.45. Då skulle Tålig betala för något i vår lilla trånga tillfälliga reception. Jag kom förbi när han stoppade ner kortet i Babsen och jag kunde sniffa mig till att det skulle bli show så jag stannade. "Vad har jag nu för kod" sa Tålig för sig själv. "Musse08" sa jag (hans katt som går på Lindex) Ett ljus gick upp för Tålig och han knappade tveksamt in en kod. Funkade inte. "Musse07" sa jag och Tålig glodde trött på mig och önskade säkert att jag skulle gå därifrån. Knappade igen, Babsen tänkte. Skrev ut ett kvitto men jag lutade mig över den och sa "godkändes ej" Tålig såg "lissen" ut. "Jo, det godkändes visst" sa Lina som är en rar själ. "Bra", sa Tålig, reste sig upp, vände sig och gick raskt därifrån samtdigt som han lyckades sno in foten i sladden varvid hela betalterminalen tog ett svanhopp ut från skrivbordet och landade ute i korridoren med ett sjujävla brak. "Det har ingen lyckats med förut" sa Mim i vanlig ton och sen bröt vi ihop och skrattade så tårarna rann. Lina fiskade upp "liket" och de vanliga kunderna som stod bakom och ville betala såg allt lite skygga ut... det gjorde ju saken ännu roligare. Och så det att vi skulle helst hålla masken lite eftersom kunderna stod där, men det var svårt ska jag säga. Stackars Tålig. Han är så jätterolig att trimma för han är så fruktansvärt torr och rör sig bland oss med ett milt överseende. Men han är en skicklig yrkesman och det är tryggt att jobba med honom. 


                     

Här syns offret för flygturen till vänster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar