Sidor

torsdag, december 10, 2009

Moderna grepp

Som tidigare meddelats har vi ny chef och hon vill visa sina nya, friska idéer och revolutionerande sätt att arbeta. Jag är alltid positiv till nya metoder om de sparar tid och gör att jobbet flyter bättre. Blir det bara en enda röra, stress, massor av skitjobbiga förberedelser och tveksam utdelning vill jag inte ändra till det. (Rosa läser detta, det vet jag och hon håller med, men hon lämnar oss till nyår för hon har hittat ett nytt jobb som passar henne perfekt!!! Hon sörjer enormt över att skiljas från Esteban!!) Tålig är starkt indragen i dessa nya planer men han är ju projektanställd och ska egentligen bara matas med de svåraste uppgifterna - inte jobba med tveksamma moderniteter. Häxan är ofrivilligt inblandad i de skitjobbiga förberedelserna. Tålig och Häxan är rörande överens om att detta kan bli svårt. Du ska först ha en manual av mig sa han idag och den hinner ju inte jag skriva förrän någon dag kanske i nästa vecka... Där ser man, han är inte mer intresserad än jag...


Bo i bokstavsordning på  utlandskursen! Ja, men det är väl trevligt! Jättekul. I en hel vecka. Folk börjar tycka det verkar lite egendomligt. Nä min själ. Här blir det enkelrum. Jag måste få vara ifred på nätterna.


Förresten, det var ju länge sedan jag hade en så´n här:




Mim frågade honom hur han tycker det går att köra till jobbet. "Det är dyrt sa han" "Vad kostar det då?" undrade Mim. Han tankar för 800 spänn var tredje dag!!!! Det blir drygt 5500:- i månaden. (Månadskort på bussen kostar 990:-) Pappa har en Merca hemma meddelade han, men den drar inte så mycket. Vilka bekymmer vissa har...


Jag har ingen BMW - jag har detta istället:


            

Med ädelstenar på taket! Kostar 800:- var tredje dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar