Sidor

måndag, december 21, 2009

Ljusare -och mörkt

Vintersolståndet: Hopp för framtiden. Det börjar ljusna.


Jobbtillståndet: Hur fanken ska detta gå? Det ser mörkt ut.


Det var ju något att tänka på. Gud va´ djup jag är... Ska be att få meddela att jag ger fullständigt 17 i bekymren på jobbet. Jag jobbar imorgon. Sen är jag ledig t.o.m 7/1 med ett kort undantag 28/12. 8/1 är en fredag och sen är det helg igen. Estebans "tragiska situation" togs upp dels av chefen meddetsamma man stack in snudan på bygget och dels på årets sista sammanträde. Nu är han "sjuk"skriven minsann. Det är tämligen många kunder att ändra kan jag meddela. De flesta blir ganska förargade eftersom vi inte har andra tider att erbjuda... Är det nå´t som gör mig riktigt förbannad så är det att sitta och ursäkta en som inte klarar sitt jobb. Han skulle träffa psykolog i eftermiddag. Undrar om det är hon som tvinnar håret mellan fingrarna, ritar på en tavla och tittar närgånget på en med tårfyllda ögon.


Nu gäller det att överleva morgondagen. Jag sitter i receptionen och där är jag egentligen inte så snabb längre. Folk kommer att ringa och vara arga för att de inte får tider. Jag har sedan mycket länge haft en idé att om man har två kunder i varsin lur som skäller och väsnas så vänder man lurarna ihop (alltså med den enes mikrofon intill den andres hörlur) och lägger det hela ifrån sig på ett bord och så kan de två som ringer skälla ner varandra....    Inte? Jooo, det skulle visst gå!!


              


Inte vet jag vad den här har med detta inlägg att göra. Brännmärk alla psykologer kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar