Sidor

lördag, december 12, 2009

Lussepyssel

Sparkade ut lille missen ur sovrummet kl 6.30. Grymt - han ringer djurskyddet. Maken släpper ut honon 7.30. Häxan asar sig upp kl.8.45 och då är minsann inte maken så pigg heller...


Maken kör och handlar lite och jag (Hilma jagar mina fingrar när jag skriver detta, hon har dessutom utspärrade klor -AJJJ)






 bakar lussekatter. De blir riktigt bra! Jag plockar fram lite lucia- och julsaker.


Maken har influensasymtom efter sin vaccinering i onsdags. Det gnälls en del... Jag går och dräller och läser och syr lite. Maken har nära döden upplevelse med jämna mellanrum. Men de upphör under middagen och när vi ska pröva lussekatterna - konstigt. Kom emellertid tillbaka när det var tal om disk och att laga kaffe. Hoppas han överlever. Det är nämligen tveksamt enligt honom själv....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar